Uwaga na oszustwa metodą „na pracownika banku” - mieszkanka Kołobrzegu straciła 5600 złotych
Z relacji pokrzywdzonej wynika, że zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku PKO BP. Twierdził, że ktoś próbował zaciągnąć na jej dane kredyt w wysokości 3000 złotych, a aby temu zapobiec, kobieta musi wykonać kilka kroków „zabezpieczających”. W rzeczywistości, polecenia oszusta miały na celu wyłudzenie od niej pieniędzy.
Sprawca przekonał pokrzywdzoną, by zalogowała się do aplikacji bankowej i zatwierdzała kolejne autoryzacje. W ten sposób doszło do przelania środków – łącznie 5600 złotych – na inne konto, wskazane przez oszusta za pośrednictwem systemu BLIK.
Policja apeluje o ostrożność – żadna instytucja finansowa nie prosi klientów o wykonywanie operacji bankowych przez telefon, zwłaszcza polegających na autoryzacji przelewów. W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu najlepiej się rozłączyć i skontaktować bezpośrednio z infolinią banku.
Sprawę prowadzą funkcjonariusze KPP Kołobrzeg. Osoby posiadające informacje mogące pomóc w ustaleniu sprawcy proszone są o kontakt z policją.