Wyłudzili ponad 100 tys. zł metodą na BLIK
Wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który chce zweryfikować wniosek kredytowy, którego poszkodowany nie składał albo rzekomy pracownik banku wykrył podejrzany przelew czy transakcję lub ma informację, że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zalogowania się na aplikację banku i wykonanie transakcji metodą na BLIKA lub na instalowanie Aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę urządzenia, z którego korzystamy w bankowości internetowej.
Tym razem było podobnie, do pokrzywdzonego zadzwonił sprawca, podając się za pracownika banku, informując go, że ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę na jego dane osobowe. Następnie sprawca nakłania pokrzywdzonego, aby dokonał transakcje BLIK, celem zabezpieczenia swoich środków finansowych. W kolejnym etapie sprawca wypłaca środki w stacjonarnych bankomatach, a finalnie kontakt z nim się urywa.
Kołobrzescy policjanci apelują o zachowanie ostrożności i radzą, jak nie paść ofiarą oszustów: