reklama
kategoria: Zakupy
3 grudzień 2024

Dla 70 proc. Polaków ważne są zakupy w sklepach z dobrą opinią

zdjęcie: Dla 70 proc. Polaków ważne są zakupy w sklepach z dobrą opinią / fot. PAP
fot. PAP
Wśród badanych Polaków, 70 proc. twierdzi, że sklep musi mieć przynajmniej 4 lub 5 gwiazdek aby skorzystać z jego usług - wynika z badania przeprowadzonego przez UCE Reasearch. Wskazano, że wraz ze wzrostem zarobków rośnie skłonność do ryzyka zakupowego.
REKLAMA

"Dla większości polskich internautów (70,16 proc.) liczą się przede wszystkim zakupy w firmach internetowych, które mają średnią ocenę na poziomie czterech lub pięciu gwiazdek (skala od 1 do 5, gdzie 1 to najniższa ocena)" - przekazali autorzy badania. Wskazano, że na zakup produktu, lub skorzystanie z ofert sklepu, który posiada średnie oceny (przynajmniej 3 na 5) zdecyduje się 14 proc. badanych, a przynajmniej 2 na 5 - 3 proc. Ponadto, ponad 6 proc. deklarowała, że takowa skala nie ma dla nich znaczenia.

W ocenie autorów badania "im Polacy zarabiają więcej, tym ich skłonność do ryzyka zakupowego rośnie". Zauważyli bowiem, że w grupie respondentów zarabiających powyżej 9 tys. złotych, 5,9 proc. wskazało, że sklep musi mieć przynajmniej dwójkę w pięciostopniowej skali. W grupie zarabiającej od 1 tys. do 2,9 tys. zł jest to 1,9 proc., a wśród tych, których pensja wynosi od 3 tys. do 4,9 tys. - 1,5 proc.

"A zatem, 2. gwiazdki, są akceptowane blisko cztery razy częściej przez lepiej zarabiających Polaków niż tych, którzy zarabiają poniżej średniej krajowej" - zauważono. Według autorów badania może to być spowodowane tym, że nietrafione zakupy dla bogatszej grupy nie oznaczałyby dużych kłopotów finansowych. "Często, te gorzej oceniane sklepy oferują dodatkowe benefity, bo chcą się w jakiś sposób wyróżnić i dzięki temu przyciągnąć do siebie klientów" - oceniono. Mogą to być m.in. rabaty, promocje lub niższe ceny.

Podkreślono jednak, że najbogatsi w zdecydowanej większości (69 proc.) korzysta z usług firm ocenianych na cztery lub więcej gwiazdek. "Jednak, ich akceptacja dla ryzyka jest po prostu na wyższym poziomie" - zaznaczono.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie TrustMate przez firmę badawczą UCE Research, na reprezentatywnej próbie 1006 Polaków, w październiku 2024 r., metodą CAWI. (PAP)

jls/ drag/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Kołobrzeg
5.9°C
wschód słońca: 07:57
zachód słońca: 15:39
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Kołobrzegu

kiedy
2024-12-10 19:00
miejsce
Regionalne Centrum Kultury,...
wstęp biletowany
kiedy
2024-12-13 12:00
miejsce
Regionalne Centrum Kultury,...
wstęp biletowany
kiedy
2024-12-13 17:00
miejsce
Regionalne Centrum Kultury,...
wstęp biletowany
kiedy
2024-12-13 19:00
miejsce
Centrala Klub Muzyczny, Kołobrzeg,...
wstęp biletowany